Guvernul României intenționează introducerea unei reforme a taxării transportului de mărfuri pe autostrăzi, informează Agerpres. Reforma urmează să fie inclusă în Planul Național de Redresare și Reziliență.

 

România a alocat 4 miliarde de euro din totalul de 29,2 miliarde de euro pentru infrastructură, iar una din metodele noului Guvern de a acoperi eficient această sumă include și schimbarea modului de taxare a transportului rutier.

 

Vă reamintim că ministrul Transporturilor, Cătălin Drulăa declarat recent că transportatorii rutieri trebuie să plătească rovinieta în funcţie de distanţa parcursă (la kilometru) şi nu pe o perioadă determinată, aşa cum este în prezent.

 

Ministrul a precizat săptămâna trecută într-un interviu pentru Radio România Actualități că modificarea sistemului de taxare pentru reţeaua de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi este stabilită printr-o Directivă Europeană şi este o condiţie pentru finanţarea proiectelor de infrastructură prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR):

 

”(…) În momentul de faţă, fie că îţi iei pentru camion o rovinietă pe o zi, pe o săptămână, e pe timp; pe viitor, vor plăti pentru distanţa parcursă. În felul acesta vor plăti mai corect costul drumului, drumurile nu sunt gratis. Aşa cum sunt ele în România şi totuşi reţeau de autostrăzi creşte. Iată, spuneam că la sfârşitul anului ajungem la 1.000 de km în operare. ” – a declarat ministrul Drulă.

 

Și ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, declară că aceste măsuri sunt necesare pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere:

 

„În cazul autostrăzilor, da, ni s-a spus că alocarea pe care România a propus-o, de 4 miliarde de euro pentru autostrăzi, este prea mare și noi am spus: o fi mare, dar noi avem nevoie de acești bani, insistăm și vom respecta planul de verde, pentru că fiecare plan trebuie să aibă 37% din alocare pentru proiecte verzi. Respectăm planul de verde și punem această alocare mare pentru autostrăzi. (…) Noi am mers pe strategia (…) unor reforme care să justifice acești bani de autostrăzi și de aici vom face o reformă a taxării transportului de mărfuri pentru că, până la urmă, trebuie să avem acest principiu, fiecare plătește după câtă marfă transportă și pe ce distanță. Acum avem un sistem de roviniete în care toată lumea plătește la fel, indiferent cât folosește autostrăzile” – a declarat ministrul Ghinea la TVR, după cum relatează news.ro.

 

Ghinea a mai precizat că autostrăzile pe care România intenționează să le construiască cu fonduri alocate prin PNRR trebuie să aibă perdele forestiere și cabluri digitale: „În același timp, venim cu reforme, a modului în care taxăm transportul de mărfuri, tocmai pentru a avea o justificare foarte clară(…)” –  a mai adăugat ministrul.

 

 

 

Foto: Asociatia Pro Infrastructură

About the author

admin

Leave a Comment

Utilizăm cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin faptul că sunteți de acord să acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.

Privacy Settings saved!
Setările de confidențialitate

Când vizitați un site Web, acesta poate stoca sau prelua informații din browserul dvs., mai ales sub formă de cookie-uri. Controlați-vă serviciile Cookie personale aici.

Aceste module cookie sunt necesare pentru funcționarea site-ului web și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.

Pentru a utiliza acest site web, folosim următoarele cookie-uri tehnice necesare
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Refuz tot
Accept tot